onsdag 24 september 2008

En plats i solen

Liza Marklunds senaste deckare utspelar sig i Sverige och på spanska solkusten. Boken är en direkt forsättning på Livstid. Den skulle man haft i lite färskare minne märkte jag eftersom det gjordes många tillbakablickar till handlingen i den.

Annika Bengtsson skickas till den spanska solkusten för att rapportera om en svensk familj som gasats ihjäl i sitt hem. Hon dras snart in i intriger som handlar om knark och pengatvätt. Samtidigt försöker hon starta om på nytt efter skilsmässan från Thomas.

Gillar ni Liza Marklunds tidigare böcker och om ni gillar kriminalromaner så ska ni definitivt läsa denna. Jag tycker att det är en av hennes bättre böcker.

1 kommentar:

H sa...

Den här står högt på min att-köpa-så-fort-jag-får-pengar-lista... Om inte annat så vill jag hemskt gärna att Thomas ska åka dit på något sätt, och hans hemska, rika sambo ;)