tisdag 7 oktober 2008

Sucka mitt hjärta men brist dock ej

Jag gillar verkligen Mark Levengoods texter. Sucka mitt hjärta men brist dock ej är ett urval av hans texter och avhandlar allt mellan himmel och jord. Vi får stifta bekantskap med flera personer ur Marks släkt och han filosoferar om döden, livet och mycket däremellan.

Att allt sen är uppläst av Mark själv (MP3-versionen) gör inte saken sämre. Hans mjuka sjungande finlandssvenska är verkligen behaglig att lyssna till.

Många gånger sitter jag och ler och nästar skrattar för mig själv åt hans underfundigheter. Som till exempel berättelsen om när han jobbade som vårdbiträde och blev skickad på en kurs i svenska för invandrare, trots att han har svenska som modersmål.

Läs den, eller ännu hellre lyssna på den!

2 kommentarer:

Ango sa...

Jag älskar också den här. Jag läste boken, men däremot lyssnade jag på hans senaste bok "Hjärtat får inga rynkor". Oj, vad jag skrattade ibland åt hans funderingar och upplevelser.
Hans röst är verkligen behaglig att lyssna på och läsupplevelsen blir än högre med honom själv som uppläsare.

Kram
/Ango

Amoroso sa...

Jag har en utmaning på gång inne i bloggen, vore roligt om du (och alla andra förstås) nappade!