lördag 1 november 2008

Oktobersummering

I oktober läste jag tolv böcker. Eller rättare sagt jag läste elva och lyssnade på en. Totalt har jag läst 93 böcker under året och det ser ut som jag kommer att klara målet på 100 lästa böcker under 2008. Såhär ser listan för lästa böcker den senaste månaden ut:

Jane Moore - Exhäxorna
Mark Levengood - Sucka mitt hjärta men brist dock ej
Christa von Bernuth - Då blev du tyst
Giles Blunt - Fruset offer
Selma Lagerlöf - Den heliga natten och andra julberättelser
Alice Kuipers - Livet på en kylskåpsdörr
Åsa Larsson - Till dess din vrede upphör
Tobias Hill - Kärleken till stenar
Sophie Kinsella - Karriär & köksbesvär
Joyce Carol Oates - Vredens änglar
Stewart Clark - Broken English …. nästan perfekt
Enid Blyton - Mysteriet med de anonyma breven

Bäst var Åsa Larssons senaste "Till dess din vrede upphör". Ingen av de lästa böckerna den här månaden var direkt dålig, men "Kärleken till stenar" av Tobias Hill var väldigt seg första halvan och det gjorde den svårtläst.

Dessutom har bloggen fyllt ett år under oktober!

1 kommentar:

petra sa...

Hej Kerstin! Nu är din blogg med på BOksök också!:)
/petra