lördag 20 december 2008

Julstök

Sambon är på jakt efter en julgran och jag har precis tagit ut den sista plåten med pepparkakor ur ugnen. Såhär fina blev dom:



Numera har vi en liten samling med roliga formar och jag försöker köpa nya med jämna mellanrum. I år blev det fyra nya som jag hittade på Stockmann i Tammerfors:
De formar vi har är: stjärna, gran, häst, gubbe, gumma, hjärtan (3 storlekar), elefant, giraff, rymdraket, hus, delfin, ängel, krokodil, ko, båt, haj, lok, fisk, bil, fladdermus, blomma, badanka och sköldpadda.
Tidigare i veckan bakade jag en omgång med saffransbullar, gjorde drygt 100 knäck samt konjakskulor. Nu blir det inget mer bakande till jul förutom en saffranskaka.

2 kommentarer:

Ango sa...

Vilka fina pepparkakor.
Visst är det kul med pepparkaksformar? VI har också ett gäng, utöver de klassiska med gubbe, gumma, bock och gran. Vi har motorcykel, hund, prinsessa, groda, ängel, lastbil, bil, lok, katt och fler som jag inte alls minns. Vi bukar använda vanliga lerformar också så vi får även Nalle Puh, hundben, händer, fötter och annat.

Kram
/Ango

lilalili sa...

Vilka härliga pepparkaksformer! Jag gillar verkligen den där badankan...Min granne har skurit ut några pepparkakor för hand till mig! En riktigt God Granne!
Kramis