söndag 18 januari 2009

En kvinnas resa

Titel: En kvinnas resa
Författare: Agneta Sjödin
Antal sidor: 222
Förlag: Bazar, pocket
Betyg: 4 av 5

Agneta Sjödin har skrivit en bok om Maria som söker meningen med sitt liv. Hon har dåligt självförtroende, men visar en glättig sida utåt. Hur ska hon leva för att bli lycklig?

Hon träffar en berömd man, Mästaren, som råder henne att vandra pilgrimsleden till Santiago de Compostela i Spanien.

Maria gör den 80 mil långa vandringen på 19 dagar. Under resans gång träffar hon andra som också är på vandring. Alla gör resan av olika skäl och Maria får flera vänner längs med vägen.

Jag blev positivt överraskad när jag läste boken. Språket är lätt och flytande och Sjödin skriver så att i alla fall jag blir nyfiken på hur det skulle vara att göra en liknande vandring själv. Jag kan verkligen rekommendera boken.

1 kommentar:

Ango sa...

Jag gillade också den här boken, jättemycket (gav den en 5:a tror jag). Jag blev, precis som du, både positivt överraskad av Sjödin som författare, och otroligt nyfiken på att göra en egen pilgrimsresa.
Boken är egentligen väldigt lågmäld, men ändå drar den och man vill läsa mer.