fredag 2 januari 2009

GI-frukost

Såhär såg min frukost ut i morse. Den bestod av äggröra, minikeso, rökt kalkon och ett par körsbärstomater. Jag gjorde faktiskt äggröran i mikron och det funkade alldeles utmärkt som tur var eftersom jag inte har tillgång till nån spis då jag äter frukost på jobbet.
Sambon och jag har bestämt oss för att ge det här med lågt GI en chans. Det vi ska följa är den så kallade South Beach varianten som tillåter lite mer av de goda kolhydraterna och som inte förespråkar att man ska vräka på extra fett på allt. Vi har mjukstartat lite i några dagar, men vi kör igång på allvar på måndag eftersom vi har två saker inbokade i helgen då vi inte vill avstå från något. De två första veckorna ska vi helt utesluta kolhydrater i kosten för att sen införa dom goda varianterna allt eftersom.

1 kommentar:

Marie sa...

Det där såg gott ut.
Själv ska jag ge mig på ViktVäktarna igen(se min blogg).
Och nu har du även chansen att få pocketböcker hos mig. =)
En bok om dagen är en riktig idéspruta! ;)
//Marie