torsdag 1 januari 2009

Årssummering 2008

Jag läste 116 böcker under året. Vilka det var kan du se i de olika månadssummeringar jag gjort.

Av dessa 116 böcker så var 64% skrivna av kvinnor och 36% av män. Totalt har jag läst böcker av 80 olika författare.

46% var skrivna av en engelskspråkig författare och 46% av svenska författare. Resterande 8% var skrivna av författare med annat modersmål än svenska och engelska.

Ungefär hälften av dessa 116 böcker har varit deckare eller chic-lit. De författare jag läst mest av är Sophie Kinsella (6 st), Alexander McCall Smith (6 st), Åsa Larsson (4 st), Joyce Carol Oates (4 st) samt Anders Roslund/Börge Hellström (4 st).

Under året har jag dessutom varit med i Klassikerutmaningen, två omgångar med Pocket & Prassel samt Julklappspåse large.

Inga kommentarer: