torsdag 26 februari 2009

Frågor och svar - Pocket & trix

Vilken genre tycker du bäst om? Jag läser mest deckare och chic-lit.

Finns det någon genre som du ännu inte testat men som du gärna skulle ge dig på? Nej.

Finns det någon genre som du undviker på liv och död och alltså inte vill få böcker ur? Sci-Fi, Fantasy och typ Harlequin.

Har du någon favoritförfattare - och saknar du något ur dennes produktion? Jag har ingen speciell favorit, men jag har läst det mesta av senare tidens svenska kvinnliga deckarförfattarinnor.

Har du någon författare som du är nyfiken på och gärna vill testa? Nja, en som jag är nyfiken på är Håkan Östlundh.

Någon författare som du verkligen avskyr och inte alls vill läsa? Nej, inte som jag kan komma på.

Har du någon lista publicerad någonstans över vilka böcker som du redan äger, månntro? Jag har en lista på de böcker jag läst de senaste åren och en lista på de olästa böcker jag har.

Läser du andra språk än svenska? Ibland på engelska, men helst på svenska.

Te- eller kaffedrickare? Någon speciell sort som du gillar mer än andra? Jag gillar både kaffe och te. När det gäller te ska det inte vara fruktiga smaker som jordgubb och citron.

Äter du godis? Vilken sorts godis föredrar du? Ja, men försöker begränsa till mörk choklad för tillfället =)

Är naturgodis sådant som du gillar? Äter få sorter.

Är du allergisk mot något? Är allergisk mot vissa nötter och solrosfrön. Tycker inte om banan och jordgubb.

Har du någon pysslig hobby? Massor! Jag gör egna smycken, syr, scrapbooking mm.

Sportar du? Går på gympa (typ Friskis).

Gillar du film - i så fall vilken slags film? Det blir mest komedier och deckare.

Fyll på med egna upplysningar här, t.ex. favoritfärg, stjärntecken, favoritdjur... Min favoritfärg är turkos, är Vattuman, gillar djur i allmänhet men är pälsallergiker (har själv sköldpaddor, fiskar och en dvärghamster).

Det ska bli spännande med en ny bokvän!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för bra svar. Det gör det hela lite lättare. Jag vill ju gärna att du ska bli nöjd med mina bokpaket. Kan hända kommer det en fråga eller två under vägen.
=)
//Din hemliga bokvän

Anonym sa...

Har du läst Reginald Hill och Peter Robinson du som är fantast av deckare och gillar England?

Snokar vidare =)

//Din hemliga bokvän

Kerstin sa...

Ja jag har läst Peter Robinson och honom gillade jag inte. Reginald Hill har jag inte läst. Har du nån anonym mailadress så kan jag maila mina boklistor om du vill? Annars kan jag kanske lägga dem på nätet.
//Kerstin

Anonym sa...

Tack. =)
Skicka gärna till
hemligbok@gmail.com

Med vänlig hälsning