tisdag 3 februari 2009

Mitt nya jag

Titel: Mitt nya jag
Författare: Sophie Kinsella
Antal sidor: 350
Förlag: Damm, inbunden
Betyg: 4 av 5

Lexi är ute och festar med sina kompisar från jobbet då hon halkar i en trappa och slår i huvudet. Tre år senare är hon med om en bilolycka och slår huvudet i vindrutan. När hon vaknar minns hon ingenting av det som hänt under de tre senaste åren.

Det visar sig dock att hon är chef på sitt gamla jobb, att hon är gift med en stenrik, jättesnygg man och att hon själv är vältränad och snygg, med perfekta vita tänder. Hon upptäcker dock att alla hennes gamla vänner hatar henne och att hennes nya liv kanske inte varit så perfekt.

Boken är rolig och underhållande och därför ger jag den såpass högt betyg som en fyra. Man blir glad av att läsa den och det är ju nog så viktigt.

Inga kommentarer: