torsdag 5 mars 2009

Månadssummering februari

Under februari läste jag hela femton böcker. Det betyder 28 stycken totalt i år.

Månadens böcker var:

Ally Kennen - Brevvännen
Marian Keyes - Under täcket
Elisabeth Noble - Bokcirkelns bekännelser
Alan Bennett - Drottningen vänder blad
Denise Rudberg - Matilde
Arja Kajermo - Tuula: Underbar, underbetald, undersköterska
Karin Brunk Holmqvist - Villa Bonita
Liza Marklund & Lotta Snickare - Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra
Peter James - Levande begravd
Mary Ann Shaffer - Guernseys litteratur- och potatisskalspajssällskap
Ann Brashares - Sista sommaren (med dig)
Åsa Nilsonne - Smärtbäraren
Amanda Hesser - Middag med Mr Latte
David Batra - Den som inte tar bort luddet ska dö
Peter James - Ett snyggt lik

Bäst denna månad var de båda böckerna av Peter James. Största besvikelsen var Guernseys litteratur- och potatisskalspajssällskap.

2 kommentarer:

Boktokig sa...

Det verkar ha varit en bra läsmånad för dig!!! :)

Jag ska undvika Guernseys litteratur- och potatisskalspajssällskap.

boksnoken sa...

Vad många böcker du hunnit med!
Hmm, jag har också hört mycket bra om "Guernseys...", och jag ska nog läsa den så småningom. Ska bli intressant att se vad jag tycker om den!