onsdag 1 april 2009

April, april...

Har ni blivit lurade idag? Eller har ni själva lurat någon annan?

I morgontidningen här stod det att Systembolaget i stan ska börja med självscanning och de första kunderna under dagen skulle få en gratis flaska vodka. Den som skrivit artikeln hade talat med Martina Bianco på Systembolagets huvudkontor.

Gratistidningen som kom med posten hade en stor nyhet om att lilla grannkommunen ska bygga en stor skidtunnel, där skideliten från hela världen ska träna.

3 kommentarer:

Ango sa...

Jag har inte hittat några direkta aprilskämt...tills gratistidningen kom i brevlådan. Jag var precis på väg att åka till skolan så det enda jag hann läsa var rubriken om skidtunneln, på framsidan. Jag fattade ju att det var ett aprilskämt, men det hade faktiskt inte förvånat mig heller om det hade varit sant. Inte i den här kommunen ;).

Kram
/Ango

boksnoken sa...

I vår lokaltidning stod det att fr.o.m idag och fram till 1 juli ska det vara förbjudet att ringa med mobiltelefon onsdag-fredag kl 18.00-00.00. Om man ändå måste ringa den tiden så kostar det 70 kr/minut...

Boktokig sa...

Jodå, lite lurad blev jag.