måndag 6 april 2009

Kyskhetsbältet

Titel: Kyskhetsbältet
Författare: Åsa Nilsonne
Antal sidor: 303
Förlag: Anderson Pocket AB, pocket
Betyg: 4 av 5

Polisinspektör Monika Pedersen blir satt att utreda mordet på en känd skådespelerska, Lottie Hagman. Monika är redan utarbetad och dessutom har hon fått en ny kollega som hon har svårt att samarbeta med, åtminstone till en början.

Lottie hade ett stort umgänge och det finns flera som skulle kunna ha motiv att döda henne. Hennes döttrar samarbetar motvilligt, och bland skådespelarkollegor och andra vänner finns både dom som lovordar Lottie och dom som tycker precis tvärtom.

Jag upptäckte Åsa Nilsonne av en slump, och jag är glad att jag gjorde det för hon skriver bra. Hennes bok I det tysta hittade jag på lasarettet och läste ut när jag satt och väntade på resultatet efter en röntgen. Efter det har jag läst Tunnare än blod, och så nu denna. De två nästa i serien om Monika Pedersen väntar hemma i bokhyllan.

Inga kommentarer: