måndag 8 juni 2009

Sommarpåse lyx, svar på frågor

Nu har En bok om dagen avslöjat vem man ska skicka en Sommarpåse lyx till. Utan att avslöja för mycket så kan jag säga att jag har fått äran att skicka mitt paket till en för mig ny bekantskap i bloggvärlden.

För att den som ska skicka till mig ska kunna hitta på något passande så kan jag bland annat hänvisa till listorna till höger här på bloggen, samt svara på följande frågor som alla deltagare ska svara på. För mina olästa böcker kan jag hänvisa till min profil på bok.nu (Kerstins krumelurer). Om det kan hjälpa så finns också svaren på frågorna till Pocket & trix här.

Har du någon önskebok? Nej, ingen särskild
Vilken är den bästa bok som du har gett bort? Jag ger ofta böcker i present, men jag har ingen "bästa" bok som jag gett till flera
Skulle du kunna tänka dig att ta emot beg. böcker? Ja
Läser du på andra språk än svenska? Ibland på engelska, men jag läser helst på svenska
Lyssnar du på böcker? Inte så ofta, men om jag gör det så är det MP3 som gäller
Vad tyckte du om att få i paket då du var liten? Böcker såklart, och LP-skivor, samt smycken och smink
Har du gett bort något i present, som du egentligen själv skulle ha velat ha? Det har jag säkert gjort, men oftast har jag då köpt samma sak till mig själv också =)
Vilken slags smycken gillar du? Det mesta, gärna långa halsband, nu till sommaren skulle det vara roligt med en snygg fotlänk
Samlar du på något? Nej
Annan sysselsättning - än att läsa böcker? Smycketillverkning, sömnad och handarbeten, körsång, släktforskning
Vad gör du en perfekt sommardag? Latar mig i solen tillsammans med familjen, en bra bok, nåt kallt att dricka, och gärna nära badmöjligheter
Favoritfärg? Turkos!
Favoritland? Har inget favoritland direkt men är i många avseenden en anglofil, annars gillar jag länder där man kan sola och bada och äta god mat
Favoritfilm och favoritteveserie? Har ingen favoritfilm, men ser gärna komedier eller deckare (typ Beck), på TV så gillar jag Prison Break
Var föddes du? I Köping
Vilken plats på jorden gillar du bäst? Svårt att svara på, jag trivs hemma, men också på ställen där jag kan slappna av och bara vara
Är du allergisk mot något? Ja, vissa nötter samt solrosfrön, banan och jordgubb
Favoritgodis? Smaksatt mörk choklad
Favoritdrink eller favoritdryck? Pepsi Max
Rent allmänt så gillar jag....böcker, pyssel och nya upplevelser
Rent allmänt så ogillar jag...trångsynthet, vapen och småkryp

Inga kommentarer: