måndag 24 augusti 2009

Pocket & Prassel 3.0

En bok om dagen har startat upp Pocket & Prassel 3.0. Eftersom jag varit med samtliga omgångar hittills så måste jag ju såklart vara med nu också.

Angående böcker:

* Favoritgenre? Just nu deckare och chic-lit.
* Favortiförfattare? Har ingen särsklid, men har på senare år läst i princip "alla" svenska kvinnliga deckarförfattare.
* Genre eller författare som du är nyfiken på? Kan inte komma på någon just nu.
* Genre eller författare som undviks på liv och död? Sci-Fi och fantasy.
* Läser du på andra språk än svenska? Ibland på engelska, men helst på svenska.
* Har du någonstans listat böcker som du äger/har läst? Ja, till höger finns lästa böcker årsvis, även om jag inte lagt upp alla ännu. Dock har jag en excelfil med lästa böcker och dom som står olästa i bokhyllan. Så om min hemliga bokvän har en anonym mailadress kan jag skicka dom. Annars kan jag försöka lägga upp dom som en länk här på bloggen.
* Hur resonerar du kring att få/ge begagnade böcker? Är de i bra skick så är det helt OK. Jag brukar ofta byta/låna/ge bort lästa pocketböcker.

Angående prassel:

* Eventuella allergier? Vissa nötter och solrosfrön. Och så gillar jag inte banan och jordgubb.
* Favoritgodis? Mörk choklad.
* Naturgodis - ätbart eller oätligt? Vissa saker äter jag, men eftersom det är mycket nötter så går det bort.
* Favoritsnacks? Cashewnötter.
* Kaffe eller te? Vilken smak? Gillar både kaffe och te, men helst kaffe. Dricker oftast svart smaksatt te, men inte fruktiga (typ jordgubb, citron).
* Kryddar helst med? Testar gärna nya kryddblandningar.
* Vad tycker du verkligen inte om? Banan och jordgubb =)

2 kommentarer:

Hemlig bokvän sa...

Jag tänkte bara säga hej och berätta att jag har börjat klura på vad jag ska stoppa i ditt paket. Tyvärr har jag ingen mailadress jag gärna lämnar ut så här, men jag har nu kommit på en bok som jag inte ser att du har läst (den är ganska ny och borde ha funnits med på 2008- eller 2009-listorna om du hade läst den). Hoppas att den inte står oläst i din hylla!

Kerstin sa...

Hej! På bok.nu finns de olästa böckerna i min hylla under min profil "Kerstins krumelurer"

//Kerstin