torsdag 29 oktober 2009

Svek

Titel: Svek
Författare: Karin Alvtegen
Antal sidor: 311
Förlag: Anderson pocket, pocket
Betyg: 5 av 5

Eva och Henrik är gifta och har sonen Axel tillsammans. Äktenskapet är inte det bästa och en dag inser Eva att Henrik har en annan kvinna. Han förnekar att han har en annan och Eva bestämmer sig för att hämnas. Både på Henrik och den kvinna han har ett förhållande med.

En ung man vakar vid sjukhussängen där hans flickvän legat i koma i 2 år efter en olycka. Han är besviken på Anna som svek honom den där dagen vid bryggan och på att hon inte vaknar.

Karin Alvtegen skriver spänningsromaner som ingen annan. Det är ofta en psykologisk underton, och huvudpersonerna är ofta starkt präglade av något som hänt dem tidigare i livet. Det här är den mest spännande av de tre böcker av henne jag läst hittills. Som tur är har jag två kvar som jag ser fram emot att läsa.

1 kommentar:

Ingela sa...

Slutet på den här boken kommer jag A L D R I G att glömma...Jag har läst alla redan - tyvärr! Njut av de du har kvar att läsa.