torsdag 12 november 2009

Mamma, pappa, barn

Titel: Mamma, pappa, barn
Författare: Carin Gerhardsen
Antal sidor: 344
Förlag: Ordfront, inbunden
Betyg: 5 av 5


Det här är en av de bästa kriminalromaner jag läst. Petra på Hammarbypolisen är ute och joggar och finner en svårt medtagen liten bebis i ett buskage. Mamman hittas död en bit därifrån och polisen misstänker att hon blivit påkörd av en smitare. Nu måste man försöka identifiera den döda kvinnan och barnet.

Samtidigt vaknar treåriga Hanna och upptäcker att hon är ensam i lägenheten. Pappa är utomlands och mamma verkar ha tagit med sig lillebror och flyttat.

En sextonårig flicka hittas strypt på en Finlandsfärja och även detta fall hamnar på kriminalkommissarie Conny Sjöbergs bord.

Boken är spännande och ytterst svår att lägga ifrån sig när man väl börjat läsa. Om du som jag gillar kriminalromaner så är detta en bok du inte får missa.

Boken är ett recensionsexemplar från förlaget. Tack så mycket!

1 kommentar:

Ango sa...

Jag gillade också den här (och Pepparkakshuset). Det ska väl snart komma en tredje del också (i vår såg jag på hemsidan när jag sökte precis). Ser fram emot den!