söndag 27 december 2009

Om jag kunde drömma

Titel: Om jag kunde drömma
Författare: Stephenie Meyer
Antal sidor: 416
Förlag: B/Wahlströms, pocket
Betyg: 4 av 5

Det har varit så mycket skriverier kring twilightserien och filmatiseringarna så jag var helt enkelt tvungen att läsa åtminstone den första boken. Och jag blev, ursäkta den dåliga vitsen, biten på en gång. Ska nog göra en beställning på Adlibris snart så att jag får läsa fortsättningen.

Bella flyttar från sin mamma i soliga Phoenix, till sin pappa i Forks, en småstad i Washington där det alltid regnar. Första dagen i skolan lägger Bella märke till gruppen med de fem otroligt vackra ungdomarna. Speciellt en av dom, Edward, fångar hennes intresse.

Snart förstår Bella att Edward och hans vänner är vampyrer, något som de lyckats hålla hemligt under en lång tid. Edward och Bella inleder ett förhållande som är omöjligt från första stund.

Betyget blir en stark fyra och jag kan verkligen rekommendera att läsa den. Perfekt läsning under julledigheten!

3 kommentarer:

Flygaren sa...

Man kan lungt säga att jag blev fast för dessa fyra böcker också.
Framförallt 1 och 3 är bäst. Dom bör läsas på engelska för att få den ultimata läsupplevelsen. Tyvärr så spårar författaren ut i 4:an. Mitt råd är att stanna vid 3:an och glömma att 4:an existerar.
God Jul

Marie//Tekla Maräng sa...

Jo min dotter håller också på att få mig att läsa denna serie, så det är väl bara att ta sig i kragen och göra det.
Ha det gott:)

Marie sa...

Jag fullkomligt älskar dessa böcker. :) Ska nog ge mig på att se filmerna också.
Jag har alla 4 böckerna i min bokhylla om du vill låna?