fredag 22 januari 2010

Yoga

Jag har äntligen kommit igång med yogan igen. Gick ju på gravidyoga när jag väntade yngste sonen, och har provat på bland annat hatha-, ashtanga- och poweryoga sedan dess.

Nu går jag på ett insensivyogapass en gång i veckan på mysiga Shanti Yoga. Ulrica som leder passen jobbar mycket med kundaliniyoga och sångmeditation.

Igår gjorde vi ett hormonyogapass som bland annat innehöll bentöjning, huvud/knä/bäckenövning (janushirshasana), sätesvridning (matsyendrasana), muslimsk böneställning, stimulering av ämnesomsättningen, halvt axelstående (viparita) och krokodilen (suptavakrasana).

I dessa ställningar gjorde vi dessutom bhastrikaandning.

På bilden nedan finns några yogaställningar illustrerade:



1 kommentar:

Ango sa...

Jag gick också på yoga hos Ulrica för några år sedan (när Victor var ganska nyfödd). Har funderat på att börja igen. Måste bara låta snittet få läka i lugn och ro först.
Tränade ashtangayoga hemma innan jag blev gravid med Axel, och tyckte det var så skönt att komma igång med yoga igen. Får nog kolla upp tiderna till våren!