fredag 26 februari 2010

Babbeldrottningen i New York

Titel: Babbeldrottningen i New York
Författare: Meg Cabot
Antal sidor: 294
Förlag: Tivoli, inbunden
Betyg: 3 av 5

Lizzie Nichols flyttar in tillsammans med Luke i hans mammas lägenhet. Hon får till slut jobb som receptionist på en advokatbyrå. Det är inte direkt drömjobbet för den som vill öppna en vintagebutik för bröllopsklänningar. Precis som i den förra boken, Babbeldrottningen, så har Lizzie svårt att hålla tyst, och det försätter henne i en del pinsamma situationer.

1 kommentar:

Pockethexan sa...

Åh, jag som hoppades att den var i Pocket..

Min bana som bloggade började med att jag hyllade första "Babbel" boken just för att den vare en sådan där bra "läsapåstranden"-pocket el. "drömmaomattmanliggerpå strandenoläser"-bok just för att jag älskar gamlakläder. (Hm, såg att Nordiska museet hade ny klädhist. utställn... kanske skulle rulla dit i helgen..?)

Jag måste erkänna; jag har kommit efter med läsandet! (kan det vara att vi har blivit med laptop?) o har inte ens koll på vad som är det senaste pocketarna som kommer ut på tex Månpocket som det var för några år sedan när jag tvingade maken att rusa o köpa tex. den senaste Minette Walters pocketern o nu vet jag inte ens om det har kommit någon ny på det senaste året... Skrämmande!

Kramis från Pockethexan som kom med sina minnen som din bok väckte!

<;D