tisdag 2 februari 2010

När jag hör din röst

Titel: När jag hör din röst
Författare: Stephenie Meyer
Antal sidor: 449
Förlag: B. Wahlströms, pocket
Betyg: 4 av 5

Bella verkar dra alla sorters monster till sig som en magnet. I början av denna bok lämnar Cullens Forks, och Bellas värld rasar samman när hon tvingas leva utan Edward. Efter några månader i ett töcken så kommer hon på att om hon utsätter sig för fara så hör hon Edwards röst, lika tydligt som om han var hos henne.

För att utsätta sig för extra fara så köper hon en motorcykel och ber sin vän Jacob att fixa iordning den. Bella och Jacob blir mycket bra vänner och Bella slutar äntligen leva som en zombie. Helt plötsligt kan Bella inte få tag på Jacob. Hans far påstår att han är sjuk. Det visar sig dock att Jacob har blivit varulv. Han är släkt i rakt nedstigande led med den indian/varulv som slöt ett avtal med Cullens en gång i tiden.

Nu har varulvarna börjat samlas eftersom det har kommit varulvar till Forks. Det är Laurent och Victoria som är tillbaka för att hämnas på Bella.

Del två är lika fängslande som första delen och jag har redan börjat på den tredje. Nu vill jag se andra filmen, New moon också.

1 kommentar:

Lina sa...

Har hört mycket om att det bara är tonårsångest och fjortisfasoner i de här böckerna, så jag inte vågat läsa dem. ^^
Men det kanske inte är så farligt som "förstå-sig-påarna" säger? Älskar ju bra vampyrromaner i vanliga fall...
/Lina från jobbet ditt