torsdag 11 februari 2010

Så länge vi båda andas

Titel: Så länge vi båda andas
Författare: Stephenie Meyer
Antal sidor: 554
Förlag: B. Wahlströms, inbunden
Betyg: 3 av 5

Jag har hört från flera håll att historien spårar ur lite i den här fjärde och sista boken i twilightserien. Nu när jag läst den så kan jag bara hålla med. Bella och Edward åker på bröllopsresa och Bella blir gravid. Eftersom barnet är halvvampyr så är det ju ingen normal graviditet minst sagt. Mycket blod blir det...

Jag kommer här att sammanfatta händelserna i boken så slipper du läsa den. Du som inte vill veta vad som händer slutar läsa här.

Så, Bella föder barnet som kallas Renesmee, Bella blir vampyr, Jacob blir präglad på bebisen och slutar därmed vara kär i Bella, Volturi tror att Cullens gjort ett odödligt barn (vampyrlagbrott), hela Volturiklanen och en massa anhängare kommer till Forks för att oskadliggöra barnet och förvärva vampyrer med superegenskaper, Cullens samlar ihop resten av alla världens vampyrer samt alla varulvar för att de ska kunna vittna om att Renesmee är hälften människa, de träffas ute på en stor äng, Bella upptäcker sin superegenskap, vampyrerna "pratar" lite med varandra och så går alla hem till sitt igen och så lever de lyckliga i alla sina dagar.

1 kommentar:

Pockethexan sa...

Du som har läst böckerna hur är det, är de bara tonårstjejer el. är det verkligen för alla?

För när jag pressenterar "Twilight" hos mig så har ju gått på vad dottern, hennes kompisar o ungdomsbloggarna har sagt o då utgått från att det är en ungdomsbok, men nu ser jag att det är fler vuxna som har läst o kommenterat dem så jag börjar undra.
Vad tycker du?
Bara för att jag är nyfiken o har inte kunnat läsa dem själv (alla har bara "tjock"-böckerna o inte pocket) vore kul att få höra vard du tycker!

Kramis o trevlig helg!
<;D