onsdag 30 juni 2010

Sommarskönt bokbyte - paketet!

Igår låg det ett tjockt härligt kuvert i brevlådan. Det fanns prickar på kuvertet och flera av sakerna var inslagna i prickigt papper. Se här vad som fanns i:



Boken Askungar står tyvärr redan i min bokhylla och väntar på att bli läst, men jag lovar att lämna den vidare till någon som uppskattar en bra bok. Var är Alaska? har jag inte hört något om, men enligt baksidestexten verkar den lovande. Dessutom ser jag att en krona från bokens pris går till Rädda Barnen och det uppskattar jag eftersom jag är aktiv inom den organisationen.

"Utfyllnaden" går inte heller av för hackor, även om detta var första gången jag inte fick något som går att äta eller dricka. Paketet innehöll muffinsformar, flera fina band, ett första-hjälpen-kit och en massa fina handgjorda saker: armband, nåldyna, nålfodral, örhängen, blomma och en fotlänk.

Tack hemliga bokvän för ett jättefint paket! Jag såg att avsändaren håller till i närheten av Hässleholm så nu ska jag surfa runt för att se om jag kan komma på vem det är som förgyllt min vardag =)

2 kommentarer:

En bok om dagen sa...

Jag såg din gissning hos en av de andra deltagarna och jag instämmer i din gissning. Visserligen har jag ju facit att plocka fram men din hemliga bokvän avslöjar sig rätt bra med sitt hantverkande, tror jag! ;-)

miaring sa...

Hej Kerstin, du har huvet´på skaft, du. Det var ett nöje att packa påse till dig men jag skulle frågat om boken först. Jag såg att den stod i din bokhylla på nätet (på den sajten, som jag glömt namnet på just nu, Bok.....nu) men jag fattade fel och trodde att det var en önskehylla. Sorry, hoppas det andra funkade. Kram Mia