torsdag 12 augusti 2010

Och jag läste att det var omöjligt att leva lycklig förutan dig

Titel: Och jag läste att det var omöjligt att leva lycklig förutan dig
Författare: Mark Levengood
Antal sidor: 157
Förlag: Piratförlaget, inbunden
Betyg: 3 av 5

Den 25 augusti släpps Mark Levengoods senaste bok med världens längsta titel. Jag har fått boken som recensionsex från förlaget och läste ut den för några dagar sedan.

Jag tycker inte att boken är lika bra som hans föregående kåserisamlingar, men den går precis i Marks speciella mysiga stil. Det är nästan så att man hör Marks klingande finlandssvenska samtidigt som man läser.

Bäst gillar jag när Mark är utomlands och ska förklara vad Sverige har för sevärdheter och det enda han kommer på är Wasaskeppet som har ett stort museum. Han får frågan om skeppet var framgångsrikt, och när han svarar att det bara seglade några hundra meter innan det sjönk får han bara frågande blickar till svar.

Inga kommentarer: