måndag 25 oktober 2010

Pocket & påhitt

Jag är med i Pocket & påhitt som En bok om dagen anordnar. Den som jag ska byta med är Alla saker som även skriver på Smaskens.

För att underlätta lite inför bytet kommer här lite information om mig:

* Vilken genre eller författare gillar du bäst? Jag läser mycket kriminalromaner, men också chic-lit och biografier och böcker baserade på sanna händelser.

* Vilken genre eller författare är du nyfiken på? Är inte speciellt förtjust i fantasy och sci-fi och heller inte Harlequin såklart.

* Finns det någon författare som du samlar på? Har du allt? Jag samlar inte på någon författares böcker, men jag har väldigt många böcker av Stephen King, och också en stor samling av Wahlströms röda ryggar. Har läst flera författares hela utgivning dock.

* Finns det någon lista publicerad, över vad du har läst genom åren? Här till höger finns listor på lästa böcker. Jag har en lista med det som är oläst i bokhyllan, men den mailar jag istället.

* Annat litterärt, värt att veta..? Jag blir gärna överraskad och provar gärna på något nytt.

* Vad äter du för godis? Gärna mörk choklad till kaffet.

* Dricker du te eller kaffe? Favoriter? Odrickbart? Jag dricker både kaffe och te, men är inte så förtjust i smaksatt kaffe. Te får gärna vara svart men inte fruktigt.

* Hobby? Tillverkar smycken och pysslar gärna med både det ena och det andra. Sjunger i kör och utövar yoga.

* Favoritfilm? Har ingen favoritfilm, men väljer helst komedier eller thrillers.

* Favoritmusik? Husgudar är U2, annars är jag allätare i "mellanskiktet".

* Stjärntecken? Favoritfärg? Jag är vattuman. Gillar turkost.

* Samlar du på något? Nej.

3 kommentarer:

Annika sa...

Tack för informationen! Jag ska genast börja fundera på hur jag ska fylla paketet till dig

Annika sa...

Håller på och färsdigställer paketet. Hoppas verkligen att jag "träffar rätt". Verkligen kul med omväxlingen i att veta att vi skicksar till varandra ;-)!

Annika sa...

Skickar paketet idag- ute i sista minuten....har inte öppnat ditt paket ännu, har inte haft en lugn stund sedan det kom ;-). Vill öppna i lugn och ro.
Lite nervös; hoppas du ska gilla innehållet!