lördag 16 oktober 2010

Radhusdisco

Titel: Radhusdisco
Författare: Morgan Larsson
Antal sidor: 435
Förlag: Piratförlaget, inbunden
Betyg: 4 av 5

Den här boken fick jag eftersom jag var snabb att svara på ett inlägg gjort av Breakfast Book Club på Facebook. Hade jag inte fått den därifrån vet jag inte om jag hade läst den.

Men den här boken är en liten pärla, i alla fall för alla oss som är 70-talister och uppvuxna samtidigt som författaren till boken. Morgan Larsson är bara ett par år äldre än jag och han skriver om Morris som växer upp i Trollhättan.

Vi får följa Morris och hans vänner från lågstadiet tills dess att de går ut nian. Igenkänningsfaktorerna är många och boken är verkligen en hyllning till åttiotalet, med referenser till låtar som var populära samt kläder med axelvaddar.

1 kommentar:

Fru E sa...

Ja, nostalgi! Kan vara underbart att sjunka in i, men har inte läst boken.