tisdag 9 november 2010

Pocket & påhitt

Igår kom det ett stort grönt kuvert från Annika. Det var såklart paketet i Pocket & påhitt som dök upp. Kuvertet var alldeles trasigt, men som tur var inte rätt igenom så att innehållet hade skadats. Undrar vad Posten gör med de försändelser man skickar egentligen?

Paketet innehöll följande trevliga saker:



Hela fyra böcker fanns i kuvertet:

"Lyckan, kärleken och meningen med livet" av Elizabeth Gilbert: En bok som jag läst och hört mycket om på senaste tiden. Ska bli spännande att se om den är så bra som alla påstår.

"Hej Sötnos!" av Anna-Karin Elde: Roliga texter och illustrationer från upphovskvinnans dansresa till Cuba. Ska bli mycket roligt att läsa.

"I skuggan av ett brott" av Helena Henschen: Denna har länge funnits på min mentala att-läsa-lista.

"I själ och hjärta" av Maeve Binchy: Jag gillar Binchy och den här boken läste jag förra året. Den kommer jag att lämna vidare till någon annan bokslukare.

I paketet fanns också en film om Coco Chanel. Jag har en annan film om henne som ligger osedd och väntar på rätt tillfälle. Hoppas att jag snart får tillfälle att se dom båda för Coco Chanel verkar ha varit en intressant person.

Utöver detta fanns en påse med kaffe som luktar otroligt gott, mörk choklad med lavendel (spännande) och mjuk nougat med choklad och hasselnötter.

Stort tack Annika för ett mycket trevligt paket. Nu har jag flera nya böcker att se fram emot att läsa, och kaffet (och chokladen såklart) kommer jag att njuta av.

1 kommentar:

Annika sa...

Ojdå, jag hade helt missat att du redan läst den boken! Och vad tråkigt att paketet var trasigt. Det har jag också varit med om.
Kul att du velat läsa "i skuggan av ett brott"!

I eftermiddag ska jag i lugn och ro öppna paketet från dig. Har haft det helt galet hemmavid.