fredag 10 december 2010

Bokinköp

Såg ett inlägg hos Ex Libris Cia där hon räknat ihop vad hon handlat böcker för de senaste åren. För skojs skull räknade jag ihop vad jag handlat för på Adlibris under året.

Jag kom upp i en hisnande summa av 4988 kr bara i år! I den summan finns förstås en hel del födelsedagspresenter och julklappar, samt böcker till barnen (och barnböcker är dyra!).

Vill dock inte tänka på vad summan blir ihop med inköp från andra butiker, men man kan nog lägga på minst ett par tre tusenlappar till. Jag vet att jag i år har handlat böcker även på Bokus, CDON, bokmässan i Örebro, Pressbyrån, Akademibokhandeln, Bokia, Åhlens, Pocketshop samt diverse Second hand och antikvariat.

Hur mycket pengar lägger ni på böcker varje år? Jag hade inte en tanke på att det skulle kunna vara såpass mycket pengar, men å andra sidan så finns det dom som spenderar mycket mer än så på sina intressen. Tur att det är gratis på biblioteket i alla fall, förutom 5 kr i reservationsavgift förstås.




4 kommentarer:

Bokbrus sa...

Vilken fint blogghuvud. En superfin och stämningsfull bild.

Hundöra sa...

Jag har funderat på att notera hur mycket jag köper böcker för, men vågar inte just för att sedan chockas av totalsumman som spenderas varje år medan jag snålar in på annat jag vill ha. :) Och till skillnad från vissa saker så kan man som du nämner få tag på de flesta böcker gratis.

Marie//Tekla Maräng sa...

Hu jag det är säkert 10000 kr för på bokus har jag köpt för 6 500 och jag har precis som du köpt på en hel del flera ställen. Men böcker och blommor det är mitt liv det se.
Kramar:)

Massolit förlag sa...

Erbjudande från Massolit förlag.

Hej!

Jag som skriver till dig heter Malin och arbetar på Massolit Förlag.
Jag var nyss inne och kikade på din blogg och tyckte den var väldigt intressant… därför mailar jag dig.

Massolit Förlag är ett relativt nystartat förlag och vi jobbar mycket aktivt med att lansera nya författare, samt i det arbetet med sociala medier.
I vårt ”stall” finns från Sverige Stefan Tegenfalk och Johannes Källström. Båda har fått utmärkta recensioner tidigare och är aktuella med nya böcker i höst.
Stefan skriver traditionell kriminallitteratur medan Johannes lutar mer åt thriller/skräck.

I vinter kommer vi ut med Fay Weldons biografi samt återutgivning av en Hondjävuls liv och lustar. Strax efter det kommer Ian Samson som i England är ett ”hett” kort på mysdeckar himlen.

Massolit jobbar som sagt aktivt med olika medier och just runt bokbloggande vill vi bränna extra krut. Min fråga till dig är om jag får skicka läsex utan kostnad för påseende. Du är inte tvingad att skriva något, det står dig fritt, men om du vill plita ned några ord på bloggen, ris eller ros, båda är välkommet, blir vi hemskt glada!

Kanske är det så att du inte alls läser någon typ av de böcker vi jobbar med just nu – glöm detta email då! I dags läget erbjuder vi alltså Stefans Nirvana och Johannes Offerrit.
Om det känns spännande – maila över din postadress till forlaget@massolit.se

Tack för att du tog dig tid att läsa mitt inlägg!

Vänliga hälsningar


Malin S
Massolit förlag AB
forlaget@massolit.se