torsdag 2 december 2010

Frank

I våras när vi gifte oss så fick vi ett presentkort av mina otroligt trevliga arbetskamrater. Det var ett presentkort som gällde på restauranten Frank i Västerås, ett ställe som jag hört mycket bra om, men aldrig besökt.

Förra veckan fick vi möjlighet att utnyttja presentkortet, och oj vilken god mat. Vi valde "Frank rules" vilket betyder att man får två förrätter, varmrätt och efterrätt och köket bestämmer vad det blir. Man fick naturligtvis berätta om man hade några allergier och så fick man välja kött eller fisk till huvudrätten.

Jag fick njuta av följande:
  • Tonfisktartar med soja, chili och sesam
  • Hummerrisotto
  • Rådjurswallenbergare och rådjursinnanlår med ärtpuré, viltsås och rotsellerimos
  • Chokladfondant med citrussallad, mandarinsorbet och kolasås

Vi njöt så mycket av maten att jag helt glömde bort att ta bilder på den, men jag kan verkligen rekommendera ett besök!

2 kommentarer:

Marie//Tekla Maräng sa...

Det lät både trevligt och gott.
Ha det gott:)

miaring sa...

Vilken rolig idé på en restaurang. Det har annars jag bara stött på i mitt kök "den-som-lagar--maten-rules"