tisdag 11 januari 2011

Vredens tid

Titel: Vredens tid
Författare: Stefan Tegenfalk
Antal sidor: 396
Förlag: Alf bokförlag, inbunden
Betyg: 4 av 5

Jag fick ett erbjudande från Massolit förlag, och jag tackade ja till att få Nirvanaprojektet av Tegenfalk. När jag såg att det var del två i en blivande trilogi så lånade jag första delen på biblioteket. Det ångrar jag inte för det här var en riktigt bra debut.

Kriminalkommissarie Walter Gröhn får ett förbryllande fall på sitt bord då en taxichaufför mördas och man har en gärningsman som inte har en aning om varför han begått brottet. Tillsammans med Jonna de Brugge från rikspolisstyrelsens särskilda utredningsenhet börjar Walter nysta i händelsen.

Det här är en av de bättre debuter jag läst på länge i denna genre. Boken har en del språkliga missar, men betyget blir en stark fyra. Jag ser verkligen fram emot att få läsa nästa del.

2 kommentarer:

Flygaren sa...

Jag bifaller. Själv fick jag Vredens tid av Massolit så nu ska jag iväg till bibblan för att hitta Nirvanaprojektet. Hoppas den blir lika bra.

Ango sa...

Jag fick Vredens tid av Massolit, och jag har nyss börjat läsa den, men den verkar väldigt lovande så här långt!