torsdag 24 februari 2011

Uppdrag: mord

Titel: Uppdrag: mord
Författare: Simon Kernick
Antal sidor: 394
Förlag: Bra Böcker, inbunden
Betyg: 3 av 5

Två polisinfiltratörer har arrangerat ett möte med några colombianska narkotikahandlare. Operationen går dock helt galet och det slutar med att en polis blir dödad. Misstankarna om en läcka inom polisen väcks och snart är utredningen i full gång.

Precis som Kernicks tidigare böcker så är det här en actionfylld och rå deckare i högt tempo. Det är många personer som figurerar i handlingen och alla är mer eller mindre suspekta.

Denna håller dock inte lika hög klass som hans tidigare produktion.

1 kommentar:

Annika sa...

Jag har precis börjat på den här men jag kan inte låta bli att reta mig på att den mördade polismannen Asif Malik har återuppstått från de döda ...

Jag tänker dock försöka svälja förtreten och ta mig igenom den. Hur det kommer att gå återstår att se :-)