torsdag 21 juli 2011

Helgonet


Titel: Helgonet
Författare: Carin Gerhardsen
Antal sidor: 295
Förlag: Norstedts, inbunden
Betyg: 4 av 5

En man hittas skjuten i nacken. I fickan har han 4 spelkort, död mans hand, samt en lapp med några suddiga tecken. Utåt sett verkar den mördade mannen ha varit ett riktigt helgon. Han tränade fotbollslaget, hjälpte alla och idkade välgörenhet för hemlösa.

Det verkar inte finnas några som helst motiv för mordet. Men så börjar händelser från förr göra sig påminda. Två försvunna flickor har kanske något med saken att göra?

Carin Gerhardsen skriver otroligt bra. Samtidigt som mordhistorien rullas upp får man också följa de anställda på Hammarbypolisen, och deras relationer.

2 kommentarer:

Annika sa...

Den första riktigt positiva kommentaren om den här boken.

Känns bra då jag inte har läst den ännu :-)

Ango sa...

Jag lyssnar på den här nu, och jag gillar den! Den är inte lika bra som de tidigare i serien, men den är nästan lika bra, och jag ser fram emot nästa tillfälle när jag får lyssna på den!