måndag 15 augusti 2011

Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann


Titel: Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann
Författare: Jonas Jonasson
Antal sidor: 391
Förlag: Piratförlaget, inbunden
Betyg: 5 av 5

Den här boken har stått ganska länge och väntat i bokhyllan. Nu läste jag den äntligen och ångrar mig verkligen inte.


Boken är skriven med en stor portion värme och humor. Tänk att det inte har stått om Allan Karlsson i en enda historiebok trots att han haft så stor inverkan på världshistorien.

3 kommentarer:

Monika sa...

Har precis börjat på "Hundraåringen..." efter att den stått i hyllan väldigt länge. Har inte kommit mer än knappt 100 sidor, men hittills tycker jag om den.

Mia sa...

Ja, den där Allan. Han var en finurlig en! ;D Mycket underhållande bok! Jag rekommenderar den också till alla. Bästa skönlitterära bok jag läst på länge!

Ramona Fransson sa...

Hej!

Ja, det är en toppenbok! Nu ska den filmatiseras och det ser jag fram emot!